loading...
Kiristo
محمدامین خلیل پور بازدید : 413 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (2)

آب و هوای چین (China Weather)

چین دارای تنوع آب و هوای بسیار زیادی است، ولی به طور کلی دارای پنچ نوع منطقه آب و هوایی است. اکثر مناطق در اين كشور در زمستان سرد و خشک و در تابستان گرم و بارانی هستند.

منطقه ي سرد معتدل: قسمت شمال استان هیلونگجیانگ و مغولستان

منطقه ي نیمه معتدل: Jilin، شمالXinjiang و بسیاری از مناطق هیلونگجیانگ، لیائونینگ و مغولستان

منطقه ي گرم معتدل: منطقه میانی و پایین تر از رودخانه زرد، شاندونگ،Shanxi ، شاآنشی و استان هبی

منطقه ي نیمه گرمسیري: جنوب ایزوترم از کوه Qinling تا رودخانهHuaihe ، در شرق فلات تبت، چینگهای شامل شهرستان های شانگهای، گوانگژو، هنگ کنگ، ماکائو،Guilin ،Hangzhou ، سوژو، کونمینگ، دالی،Lijiang ، چنگدو

منطقه ي گرمسیری: استانHainan در جنوب تایوان، گوانگدونگ و استان یوننان

                                 مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 75 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای هندوستان (India Weather)

آب و هوای هند دارای تنوع بسیار قابل توجهی است. از کوهستان‌های همیشه پوشیده از برف هیمالیا تا منطقه ي حاره و گرمسیری میانه و جنوب و کویر خشک غرب، این کشور را در بر گرفته است.
چهار فصل هند شامل سرد و خشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از ماه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماه های اکتبر و نوامبر است.
به طور میانگین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلي متر باران در سال، تقریبا سراسر هند را در بر می‌گیرد که این مقدار به ۲۵۰۰ میلیمتر در سواحل و ناحیه شمال شرقی هند می‌رسد. میانگین بارندگی سالانه در بنگال غربی به بیش از ۱۱ هزار میلیمتر در سال می‌رسد.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 99 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای مالزی (Malaysia Weather)

مالزی کشوری است نزدیک خط استوا و آب و هوای آن دارای اقلیم مناطق حاره است. فقط یک فصل دارد، نه بهاری، نه پاییزی و نه زمستانی. در اين كشور همیشه تابستان است با دمایی حدود حداکثر ۳۴ درجه و حداقل ۲۴ درجه با رطوبت نسبی ۸۰% . اما وجود باران های فراوان لطافتی به همراه دارد که این آب و هوا را قابل تحمل می كند. میانگین بارندگیکشور حدود ۲۵۰۰ میلی متر در سال است. در ماه های پر باران (آوریل، می، اکتبر، نوامبر و دسامبر) میزان بارندگی حدود ۲۷۰ میلی متر در ماه و در ماه های کم باران جون و جولای ۱۰۴ میلی متر است.
مشخصه ي آب و هوای استوایی مالزي، بادهای موسمی سالانه‌ است که در ماه های آوریل و اکتبر در جنوب غرب و از اکتبر تا فوریه در شمال غرب می‌وزند.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 119 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای مالدیو (Maldives Weather)

آب و هوای مالدیو گرمسیری است و درجه هوا در طول سال حدود 30 درجه سانتیگراد است. با این حال در بین ماه های آوریل تا اکتبر بارندگی های زیادی در این کشور رخ می دهد که ناشی از باران های موسمی اقیانوس هند است.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 87 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای گرجستان (Georgia Weather)

آب و هوای گرجستان با در نظر گرفتن وسعت اين كشور، بی نهایت متنوع است. دو ناحیه اصلی اقلیمی وجود دارند که بخش های غربی و شرقی کشور را از یکدیگر جدا می سازند. رشته کوه بزرگ قفقاز، نقش مهمی را در تعدیل آب و هوای گرجستان ایفا نموده و مانع نفوذ توده های هوایی سردتر شمال به این سرزمین می شود. رشته کوه کوچک قفقاز هم تا حدی از این ناحیه در برابر تأثیر توده های گرم و خشک جنوب محافظت می کند.
بیشتر قسمت های گرجستان غربی، در حاشیه شمالی ناحیه نیمه گرمسیری مرطوب با بارش متفاوت از 1000 تا 4000 ميلي متر واقع است. بارش در طول سال به طور یکنواختی پراکنده است، اگر چه بارش در طول ماه های پاییز می تواند تا حدی سنگین باشد. آب و هوای ناحیه، به طور قابل توجهی با ارتفاع تغییر می کند. در حالی که بیشتر نواحی پست گرجستان غربی در طول سال نسبتا گرم هستند، دامنه ها و نواحی کوهستانی (از جمله رشته كوه های بزرگ و کوچک قفقاز) تابستان های سرد و مرطوب و زمستان های برفی را تجربه می کنند (پوشش برف در بسیاری از نواحی اغلب از 2 متر تجاوز می کند).

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 79 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای کویت (Kuwait Weather)

كويت تابستان هايي بسیار گرم دارد و شاهد دماهاي بسيار بالايي است. زمستان نسبتا سرد بوده و تقريبا تمام 100 ميلي متر ميزان بارندگي ساليانه طي فصل خنك تر زمستان مي بارد. اختلاف بسیار زیاد درجه حرارت شب و روز در كويت مشهود است.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 214 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای كره جنوبی (South Korea Weather)

از نظر آب و هوایی، کره جنوبي چهار فصل متمایز دارد که از میان آن ها بهار و پاییز مطبوع ترین فصل ها هستند. كره جنوبي زمستان هايي سرد و تابستان هايي گرم و مرطوب دارد. ماه های جولای و آگوست گرم ترین (میانگین دما 25 درجه سانتی گراد) و نیز مرطوب ترین ماه های سال هستند. زمستان ها سرد و میزان بارش برف در حد متوسط است. میانگین دما در زمستان صفر درجه سانتی گراد است. ميانگين درجه حرارت در ژانويه (تقريبا دي ماه) براي سئول، پايتخت كشور، منفي 2.5 درجه و در اوت (تقريبا مرداد ماه) 29.5 درجه سانتي گراد گزارش شده است.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 140 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای عمان (Oman Weather)

با توجه به موقعيت جغرافيايي عمان، هواي اين سرزمين گرم و به ويژه در ساحل دريا، سوزان است. آب و هوا در مناطق شمالي و قسمت هايي ازجنوب، گرم و مرطوب و درساير نقاط گرم و خشك بوده و در مجموع ميزان بارندگي آن كم است. البته به خاطر وسعت سرزمين آن، نمي توان يك نوع آب و هواي بخصوصي را در آن جا مشخص نمود. مثلا در نواحي ساحلي ريزش باران بسيار كم ولي در ارتفاعات ميزان بارندگي قابل ملاحظه است، به طوري كه بعضي از اوقات در قلل كوه هاي مرتفع ظفار، برف هم ديده مي شود.
همچنين ميزان تغييرات درجه حرارت در فصل هاي سال، بين 3 تا 53 درجه سانتي گراد مي باشد؛ به طوري كه مناطق جنوبي (ظفار و سلاله) آب و هواي معتدل گرم دارند و ميزان بارندگي در بهار و زمستان نسبتا زياد است و در قسمت هاي مركزي و شمالي، هوا بسيار گرم و سوزان بوده كه اغلب نيز همراه با رطوبت است.

مابقی در ادمه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 146 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای عربستان (Saudi Arabia Weather)

کشور عربستان از لحاظ موقعیت آب و هوایی به 5 قسمت تقسیم می گردد:
اقلیم ساحلی؛ یعنی کرانه های واقع بر دریای سرخ و خلیج فارس که در تابستان گرم و در زمستان باران های زمستانی دارد.
اقلیم ارتفاعات غربی در حجاز؛ مانند طائف که دمای آن در تابستان گرم و معتدل بود، زمستان خشک است و مانند مکه که تابستان گرم و زمستان پر باران دارد.
اقلیم عسر؛ در جنوب شرقی قرار دارد و دریای آن بر حسب ارتفاع از دریا متفاوت است. در فصل تابستان معتدل است و در زمستان و تابستان بارندگی فراوان دارد.
اقلیم نجد؛ حرارت آن در تابستان زیاد و شب های زمستان آن بسیار سرد است و باران نامنظم در آن می بارد.
اقلیم شمالی؛ دمای آن در تابستان معتدل و زمستان بسیار پایین است و شب ها به 4 درجه زیر صفر می رسد.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 65 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای عراق (Iraq Weather)

كشور عراق داراي آب و هواي گوناگوني است و از اين نظر به سه بخش تقسيم مي‌شود:
ناحيه شمالي كه نواحي كوهستاني را در بر مي‌گيرد و داراي آب و هواي مديترانه‌اي است. اين منطقه داراي زمستان هاي سرد، طولاني و پر برف و تابستان‌هاي معتدل و گرم مي‌باشد. بارش باران در اين منطقه نسبت به ساير مناطق عراق بيشتر بوده و ممكن است به 100 ميلي‌متر در سال برسد.
ناحيه مركزي و جنوب غربي: از شمال كشور به سمت جنوب بر گرمي هوا افزوده شده و در جنوب و جنوب غربي كشور تحت تأثير بادهاي گرم و خشك عربستان قرار گرفته و داراي تابستان‌هاي گرم و خشك و طولاني است. گرم‌ترين ماه هاي سال در عراق از ارديبهشت تا شهريور است. ميزان بارش در اين منطقه در كوهپايه‌ها به 300 ميلي متر مي‌رسد و در جلگه‌هاي جنوبي بيش از 120 تا 250 ميلي متر نيست.
ناحيه جنوب شرقي: در اين ناحيه به خاطر وجود آب و هواي خليج فارس، هواي گرم و مرطوبي حاكم است، به طوري كه درجه حرارت به بيش از 50 درجه مي‌رسد. اين ناحيه داراي تابستان‌هاي گرم و زمستان‌هاي متعادل است. تقريبا 90 درصد بارش عراق بين ماه هاي نوامبر و آوريل اتفاق مي‌افتد كه بيشترين بارش آن در ماه هاي فصل زمستان از دسامبر تا مارس است.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 75 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هواي سنگاپور (Singapore Weather)

سنگاپور به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و مرطوب و نزدیکی با استوا، آب و هوایی گرم و زمینی حاصلخیز دارد. درجه حرارت هوا بین 22 تا 35 درجه سانتی‌گراد در نوسان است. اکثرا صبح‌ها شبنم صبحگاهی همه جا را فرا می‌گیرد و هر چه به سمت ظهر پیش می‌رود، درصد رطوبت هوا کمتر می‌شود. در اردیبهشت ماه معمولا بادهای شدید می‌وزد. در سال هاي گذشته بادهایی با سرعت 150 کیلومتر در ساعت گزارش شده بود. گرم‌ترین ماه‌های سال، خرداد و تیر است و در مهر و آبان، هوا مرطوب‌تر است.
سنگاپور یك سونای بزرگ در تمام طول سال است. آذر تا دی بارانی‌ترین ماه‌های سال هستند، اما ماه‌های دیگر نیز چندان خشك نیستند و میانگین بارش سالانه در سنگاپور به بیش از ۲۲۴ سانتی‌متر می‌رسد، اما كمتر پیش می‌آید كه بارش‌های طویل‌المدتی روی دهد. ممكن است در بعد از ظهر‌ها شاهد رعد و برق نیز باشید. عاقلانه است كه همیشه یك چتر همراه خود داشته باشید، هم برای محافظت از نور خورشید و هم برای جلوگیری از خيس شدن در مواقع بارانی. از فروردین تا شهریور كمبود یك نسیم فرح‌بخش خیلی احساس می‌شود. همچنین ممكن است در این دوره زمانی با مه غلیظ ناشی از دود آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های سوماترا مواجه شوید، اگرچه به سرعت ناپدید می‌شوند.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 37921 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای سری‌لانکا (Sri Lanka Weather)

گوناگونی آب و هوا در سریلانکا، این کشور را به جزیره ای برای تمام فصول تبدیل کرده است. نواحی جنوب و جنوب غربی سریلانکا دارای آب و هوای گرم و مرطوب و مناطق شمالی و شرقی این جزیره گرم و خشک است. آب و هوای سریلانکا در سواحل، گرمسیری و در قسمت های مرتفع داخلی، معتدل است. میانگین بارش سالانه در شمال و شرق به 100 سانتی متر و در جنوب و غرب به بیش از 200 سانتی متر می رسد. درجه حرارت تقریبا بین 28 تا 32 درجه سانتی گراد می باشد. در نواحی کوهستانی معتدل، درجه حرارت تا 16 درجه می رسد. به علت بارندگی شدید بیماری هایي چون تب ویروسیکه عامل انتقال آن نوعی پشه است، وجود دارد. برای همین توصیه می شود از خوابیدن در فضای باز دوری کنید و از رستوران ها و مراکز معتبر برای دریافت خدمات خود استفاده کنید.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 109 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (1)

آب و هوای ژاپن (Japan Weather)

ژاپن به طور کلی، آب و هوايی دریایی دارد و در اثر بادهایی که از سمت دریا می وزند (بادهای موسمی) چهار فصل مجزا دارد و اختلاف دما در فصول مختلف آن زیاد است. بیش از نیمی از ژاپن در منطقه ي معتدل قرار دارد. جزایر نواحی جنوبی نظیر اوکیناوا یا مجمع‌الجزایر اوگاساوارا آب و هوای گرمسیری و نواحی شمالی مانند هوکایدو، آب و هوايی سردسیری دارند.
بهار ژاپن روزهای نسبتا گرم زیادی دارد. از اواخر بهار یعنی ماه ژوئن تا آغاز تابستان در ماه ژوئیه جبهه هوای بارانی بر فراز ژاپن متوقف می‌شود و روزهای بارانی ادامه می‌یابند. این دوره را فصل باران می‌نامند. با اتمام فصل باران، تابستان واقعی از راه می‌رسد.
هوای تابستان به خاطر وجود هوای پرفشار اقیانوس آرام بسیار گرم و مرطوب است. از اواخر تابستان تا پاییز، طوفان‌های ایجاد شده برفراز آب‌های جنوب ژاپن با عبور از کناره توده هوای پرفشار اقیانوس آرام به ژاپن نزدیک می‌شوند و خاک آن را درمی‌نوردند و گاهی موجب ايجاد خسارات ناشی از طوفان و باران می گردند.
با شروع زمستان هوای پرفشار سیبری گسترش می‌یابد و در اثر آن بادهای موسمی از سمت شمال غرب وزیدن می‌گیرند. این بادهای موسمی در سر راه خود از جریان آب گرم تسوشیما که در دریای ژاپن جاری است، مقدار زیادی بخار آب به خود جذب می‌کنند و پس از سرد کردن آن، در جای‌جای سواحل دریای ژاپن موجب بارش برف می‌گردند. این مناطق حاشیه دریای ژاپن جزو پربرف‌ترین مناطق دنیا هستند و در نواحی کوهستانی گاهی تا بیش از 3 متر برف می‌گیرند. بادهای موسمی شمال غربی پس از آن که در نواحی حاشیه دریای ژاپن موجب بارش برف می‌شوند، از آن نواحی می‌گذرند و به مناطق حاشیه اقیانوس آرام می‌رسند. در این هنگام تقریبا تمام بخار آب خود را از دست می‌دهند و موجب پدید آمدن روزهای خشک و آفتابی در این مناطق می‌گردند.
به علت بارندگی‌های ناشی از طوفان و فصل باران و نیز بارش برف در اثر بادهای شمال غربی در زمستان، ژاپن جزو مناطقی از جهان است که بیشترین نزولات جوی را دارند. این مسئله در کنار عاملی دیگر یعنی کوهستانی بودن، همه ساله خسارات بسیاری نظیر رانش زمین و سیل را به ژاپن تحمیل می‌کند.

                            مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 98 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای روسيه (Russia Weather)

آب و هوای روسیه به علت وسعت زیاد، در نقاط مختلف متفاوت بوده و در زمستان و تابستان دارای اختلاف دمای بسیار زیادی است. ناحیه ی قطبی شمال، جلگه ی بی درخت و یخ زده است كه خاك آن تقریبا همیشه منجمد است. در بخشی از نواحی سیبری، دمای متوسط در زمستان، 46 درجه ی سانتی گراد زیر صفر است. مناطق مركزی روسیه، دارای ویژگی های آب و هوایی اروپای شرقی و مركزی است. جنوب این سرزمین قطبی، ناحیه ای پوشیده از درخت های همیشه سبز، زمستان هایی طولانی و سخت و تابستان هایی كوتاه دارد. استپ های مناطق مرتفع مركز روسیه، زمستان های سرد ولی تابستان های خشك و بسیار گرم دارند. ساحل دریای سیاه آب و هوای مدیترانه ای دارد. در مجموع روسیه از سه نوع آب و هوای سرد و خشك در مناطق شمالی، معتدل و نیمه مرطوب در نواحی جنوب غربی و معتدل و خشك در نواحی جنوب شرقی برخوردار است.

                           مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 72 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هواي تركيه (Turkey Weather)

این شبه جزیره از سه طرف توسط دریا احاطه شده است و به هفت منطقه تقسیم شده که هر کدام از این مناطق از نظر آب و هوا، گویش، آداب و رسوم تفاوت های تقریبا محسوسی دارند.
ترکیه آب و هوایی متنوع دارد و چهار فصل در آن قابل تشخیص است. اما به طور کلی دارای آب و هوایي معتدل و مرطوب است.
در ناحیه کوهستانی شمال ترکیه باران بسیار و به طور منظم می بارد. ولی هرچه از سمت غرب به شرق می رویم از مقدار باران کاسته می شود. ناحیه غرب ترکیه آب و هوایی معتدل، تابستانی گرم و زمستانی بارانی دارد. ناحیه جنوب ترکیه گرم ترین درجه حرارت را دارد. سواحل جنوبی ترکیه تحت تأثیر دریای مدیترانه، تابستان گرم و زمستان معتدل دارند. آب و هوای آناتولی مرکزی سخت و متغیر، فصل بهار آن مرطوب و در تابستان روزها بسیار گرم و شب ها خنک است.

                            مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 107 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای ترکمنستان (Turkmenistan Weather)

تركمنستان آب و هواي متنوعي دارد كه مشخصه‌ی آن تابستان هاي داغ و زمستان هاي بسيار سرد و بارش بسيار كم است. آب و هوای ترکمنستان خشک و بیابانی است، تنها در نقاط مرتفع جنوبی از خشکی هوا کاسته می‌شود و رطوبت هوا افزایش می‌یابد.

                                                                مابقی در ادامه مطلب

 

محمدامین خلیل پور بازدید : 119 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هواي تايلند (Thailand Weather)

با وجود این که هر زمانی برای سفر به تایلند خوشایند است، اما بهترین فصل سال از نظر پايين بودن ميزان گرما و بارش باران، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا در این فصل روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می شود.
تایلند به طور كلي دارای آب و هوای گرمسیری است و سه فصل مشخص دارد:
فصل گرم و خشک، از فوریه تا می، با میانگین دمای ۳۴ درجه و رطوبت ۷۵ درصد.
فصل بارانی و آفتابی، از ژوئن تا اکتبر، با میانگین دمای ۲۹ درجه و رطوبت ۸۷ درصد.
فصل سرد، از نوامبر تا فوریه، با میانگین دما تا زیر ۲۰درجه و کاهش رطوبت.
در فصل باران های موسمی يعني در ماه های آگوست و سپتامبر، معمولا باران زیادی در شهر بانکوک می بارد كه در ماه اکتبر به بیشترین حد خود رسیده و باعث جاري شدن سیلاب ها نیز در شهر می شود.

                           مابقی در ادامه مطلب

 

محمدامین خلیل پور بازدید : 99 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای تاجیکستان (Tajikistan Weather)

تاجیکستان دارای آب و هوای خاصي است که در آن تفاوت بین گرمای شب و روز و تابستان و زمستان قابل ملاحظه است. باران آن ناچیز و آسمان در بیشتر روزهای سال صاف است. بر پایه داده های آماری، در سال 2100 تا 3165 ساعت آفتابدارد.

                             مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 83 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای بحرین (Bahrain Weather)

آب و هواي بحرين بسيار گرم بوده و با بارندگي ساليانه 77 ميلي‌متر در سال از آب و هواي خشکي برخوردار است. بهترين فصل کشور از لحاظ کيفيت آب و هوا از ماه نوامبر آغاز و تا ماه آوريل ادامه دارد. درجه حرارت کشور در اين مدت در حدود 15 تا 24 درجه سانتيگراد در نوسان است. عمق ساحلي آن کم و در بيشترين حالت تنها 35 متر محسوب مي‌شود

                            مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 95 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای اندونزی (Indonesia Weather)

اندونزی دارای آب و هوایی استوایی (گرم و مرطوب) بوده و تغییرات فصلی در آن اندک می باشد. این کشور دارای دو فصل گرما و بارانی و مرطوب است.

                                      مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 79 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای امارات (Emirates Weather)

امارات متحده عربی آب و هوايی گرمسيری دارد، تابستان های آن داغ و مرطوب و زمستان های آن ملايم است. در طول سال باران زيادي نمي بارد و بارش باران عمدتا در فصل زمستان ديده مي شود. ميزان بارندگی در سال در حدود 13 سانتيمتر می باشد. در پايان زمستان و نيز در طول زمستان وقوع طوفان شن معمول است. متوسط درجه حرارت در ماه ژانويه 33 درجه سانتی گراد و در ماه ژوئيه 17 درجه سانتی گراد است.
آسمان دبي در تمام طول سال آفتابی است. هوا گرم است و در تابستان به 48 درجه سانتي گراد می رسد. در زمستان نيز درجه حرارت به 10 درجه سانتي گراد بالای صفر می رسد.
بهترين زمان برای مسافرت به دبی، ماه های خنک زمستان می باشد، چون در ساير ماه های سال، هوا بسيار گرم و مرطوب می باشد. رطوبت هوا در تابستان به 100% نيز می رسد و شما خيس عرق خواهيد شد.

 

                                مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 88 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای ارمنستان (Armenia Weather)

آب و هوای ارمنستان معتدل و در زمستان بسیار سرد می باشد. آب و هوای این کشور به غیر از مناطق کوهستانی آب و هوایی بسیار معتدل و مناسب دارد که همین مزیت ارمنستان را به کشوری توریستی تبدیل کرده است. تابستان های ارمنستان دارای آب و هوایی بسیار خوب است که به 25 درجه سانتیگراد می رسد. این دما در نواحی کوهستانیآرارات به حدود 40 درجه سانتیگراد می رسد.
ارمنستان به عنوان کشوری آفتابی شناخته شده است. زمستان در ارمنستان به مراتب سرد و برفی است. دمای هوا در زمستان حتی از دمای انجماد نیز پایین تر است. آب و هوای پاییزی در ارمنستان طولانی است و به حیات رنگارنگ گیاهان شهرت دارد، در حالی که بهار کوتاه است.

 

                         مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 133 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای آذربایجان (Azerbaijan Weather)

از لحاظ آب و هوایی، جمهوری آذربایجان دارای چندین نوع آب و هوای مختلف است. به طوری که از ۱۱ ناحیه آب و هوایی، ۹ گونه ناحیه در آذربایجان وجود دارد. درجه هوای متوسط در مناطق جلگه‌ای شمال و شرق کشور تا ۶ درجه سانتیگراد در زمستان و ۳۶ درجه سانتیگراد در تابستان می‌رسد، در حالی که در مناطق کوهستانی غربی زمستان ها تا ۹- درجه در زمستان و ۱۲ درجه سانتیگراد در تابستان می‌رسد.
پایین‌ترین دمای مطلق در اردوباد به میزان ۳۳- درجه سانتیگراد و بالاترین دمای مطلق در جلفا به میزان ۴۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است. به طور کلی شمال و شرق کشور دارای آب و هوای نسبتا خشک و کوهستانی است، در حالی که منطقه جنوب شرقی آب و هوای مرطوب و ملایم تری دارد. مناطق غربی و شمالی و جنوبی شامل قره باغ و شمال شرقی جمهوری خودمختار نخجوان، دامنه کوه های قفقاز و ناحیه لنکران-آستارا و کوه های تالش بسیار مرطوب هستند. بیشترین میزان بارش سالانه در لنکران و به میزان ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیمتر و کمترین میزان بارش سالانه به میزان ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیمتر در آبشوران روی می‌دهد. مناطق مرکزی شامل جلگه‌های وسیع مستعد کشاورزی است که توسط رود کورا و ارس آب رسانی می‌شوند.

 

                        مابقی درادامه مطلب 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سلام.میخواستم بدونم میخواین در کنار مطالب جغرافیایی مطالب دیگری رو هم بگذارم؟
    شما وکیریستو

    نظر یادتون نره.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 304
  • باردید دیروز : 792
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,434
  • بازدید ماه : 1,844
  • بازدید سال : 16,384
  • بازدید کلی : 155,857