loading...
Kiristo
محمدامین خلیل پور بازدید : 202 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای مکزیک (Mexico Weather)

مکزیک با وجود بودن در کنار آب های آزاد، در قسمت شمال غرب خود، صحراهای بی آب و علف دارد. اما بر عکس در شمال شرق آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد. در شمال مکزیک یعنی جنوب ایالات متحده در زمستان هوایی سرد و خشن دارد که در گرم ترین مواقع در سال در روز دما حداکثر به 8 تا 12 درجه سانتیگراد می رسد و حتی در شب تا 4- درجه نیز افت می کند. به همین ترتیب در تابستان ها نیز این بخش از مکزیک گرم شده و بارندگی های شدیدی نیز در آن رخ می دهد. همچنین توفان های مهیبی چون تورنادو در این بخش ها اتفاق می افتد. در مرکز مکزیک در جایی که مکزیکو سیتی نیز در آن واقع شده به دلیل بودن در کنار جنگل های وسیع، آب و هوا کمی معتدل تر و بهتر است. شهرهای کنار دریای کارائیب و خلیج مکزیک نیز از آب و هوای خاص دریایی و رطوبت در فصل های مختلف سال برخوردار هستند.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 117 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (3)

آب و هوای اسپانیا (Spain Weather)

شمال اسپانيا داراي آب و هواي معتدل بوده و بخش هاي مركزي، جنوبي و شرقي داراي آب و هواي مديترانه اي است. پر باران ترين بخش كشور در شمال و شمال غربي است. جنوب شرق این سرزمین با تابستان های داغ و زمستان های معتدل آب و هوایی مدیترانه ای دارد. منطقه خشک مرکزی با تابستان های گرم و زمستان های سرد، آب و هوایی متنوع دارد. کوه های مرتفع پیرنه آب و هوای سرد کوهستانی و شمال غرب (گالیسیا) با تابستان های خنک آب و هوای مرطوب اقیانوسی اطلس را دارد.
شهر مادريد داراي زمستاني ملايم و تابستـاني گرم است. دماي هواي مادريد در زمستان به ندرت به درجه ي صفر و يا پائين تر از آن مي رسد و گرماي آن در تابستان گاهي از 40 درجه سانتيگراد نيز فراتر مي رود.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 414 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (2)

آب و هوای چین (China Weather)

چین دارای تنوع آب و هوای بسیار زیادی است، ولی به طور کلی دارای پنچ نوع منطقه آب و هوایی است. اکثر مناطق در اين كشور در زمستان سرد و خشک و در تابستان گرم و بارانی هستند.

منطقه ي سرد معتدل: قسمت شمال استان هیلونگجیانگ و مغولستان

منطقه ي نیمه معتدل: Jilin، شمالXinjiang و بسیاری از مناطق هیلونگجیانگ، لیائونینگ و مغولستان

منطقه ي گرم معتدل: منطقه میانی و پایین تر از رودخانه زرد، شاندونگ،Shanxi ، شاآنشی و استان هبی

منطقه ي نیمه گرمسیري: جنوب ایزوترم از کوه Qinling تا رودخانهHuaihe ، در شرق فلات تبت، چینگهای شامل شهرستان های شانگهای، گوانگژو، هنگ کنگ، ماکائو،Guilin ،Hangzhou ، سوژو، کونمینگ، دالی،Lijiang ، چنگدو

منطقه ي گرمسیری: استانHainan در جنوب تایوان، گوانگدونگ و استان یوننان

                                 مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 423 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (2)

بریل کانی سیلیکاتی با ترکیب برلیوم آلومینیوم است که اغلب در گرانیت یافت می شود.همچنین این کانی در سنگ های دگرگونی و یا در رگه ها و حفره های مرمر و لایم استون نیز یافت می شود.بریل منبع اصلی برلیوم در دنیا محسوب می شود.بریل های با کیفیت بالا و به عنوان سنگ قیمتی با نام"زمرد" و رنگ سبز خاصش شناخته می شود.انواع دیگری از بریل های قیمتی شامل "هلیودور(زرد)" "مورگانیت(صورتی)" "گوشنیت(سفید)" می باشند.

 

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 551 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

زمرد کبود نوع قیمتی کانی کوراندوم است. کوراندوم از کانی‌های سنگ‌های آذرین است و نوعی آلومین (اکسید آلومینیوم) محسوب می‌شود که ممکن است حاوی مقدار کمی ناخالصی از عناصری همچون تیتانیوم، مس، منگنز، کروم و آهن آغشته شود. وجود این ناخالصی‌ها باعث ایجاد رنگ‌های مختلف مانند آبی، زرد، بنفش، صورتی، نارنجی، و سرخ در یاقوت می‌شود. کوراندوم‌های سرخ‌رنگ یا صورتی با نام یاقوت سرخ شناخته می‌شوند و بقیه رنگ‌ها یاقوت کبود نامیده می‌شوند که البته رنگ آبی تیره بیشتر دیده می‌شود.

یاقوت کبود سنگی تقریباََ کمیاب است که بیشتر در آبرفت‌های سری‌لانکا، در برمه، هند، چین، کامبوج، استرالیا، کنیا، زامبیا، تانزانیا، آنگولا، فنلاند و چک و اسلواکی یافت می‌شود. این سنگ در اسیدها نامحلول است و ذوب نمی‌شود.[۲]

 

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 180 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

زُمُرُّد گونه‌ای بریل و از سنگ‌های گران‌بها است. این سنگ که از سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم تشکیل شده در سنگهای پگماتیت یافت می‌شود.

واژهٔ زمرد عربی‌شدهٔ «اسماراگدوس» یونانی است. که خود گویا از واژه‌ای سانسکریت به معنی سبز گرفته شده. نام اصلی فارسی آن دوال یا دوبال است. از نظر ترکیب شیمیایی و کانی شناسی، زمرد با فرمول Be3Al2(SiO3)6 از بریلیوم، آلومینیوم و سیلیکات تشکیل شده است که به همراه آکوامارین آبی، مورگانیت صورتی، هلیودور طلایی و بریل با رنگ پریده سبز به خانواده بریل تعلق دارد. بریل خالص بی‌رنگ است. اضافه شدن مقادیر ناچیزی کروم و وانادیوم، رنگ سبز زیبای زمرد را پدید می‌آورد.

 

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 599 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

لودستون چیست ؟ یک کلمه قدیمی انگلیسی که به معنی راه است وقتی یک تکه از این سنگ را با نخ آویزان می کردند همیشه یک طرف ان به سمت شمال و طرف دیگر آن به سمت جنوب بود. چینی ها آن را جنوب نما می نامیدند . و برای جهت یابی از این وسیله استفاده می کردند . کشف سنگ های ماگنتیت در روم و یونان صورت گرفت . مردم از این سنگ ها برای طلسم استفاده می کردند و معتقد بودند که کسی که از این سنگ ها استفاده می کند نزد افراد محبوب می شود. آن ها هم چنین معتقد بودند اگر زن یک مرد بی وفا یک تکه از این آهن را زیر بالش شوهرش بگذارد شوهر او درخواب کابوس های وحشتناکی را خواهد دید . و با گذاشتن این سنگ ها بر روی سر به صدای خدایان گوش می دادند 

 

مابقی در ادادمه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 346 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

هماتیت (به انگلیسیHematite) که در متنهای کهن فارسی به نام شادنه، شادنج، حجرالدم، حجر هندی، آهن چینی، حجرالطور وشابانگ آمده است، با فرمول شیمیایی (Fe2O3) از مجموعه کانی هاست و محلول در اسید کلریدریک تغلیظ شده - با آب و اسید کلریدریک تمیز می‌شود. Fe:۶۹٫۹۴٪ O:۳۰٫۰۶٪ با انکلوزیون‌های Mn,Al,Ti و از نظر شکل بلور: فلسی - دانه‌ای - توده‌ای - نودولار - شعاعی -، رنگ: قهوه ای-قرمز- خاکستری سیاه - سیاه، شفافیتنیمه شفاف - کدر(اپاک)، شکستگی: صدفی، جلا: فلزی - مات، رخ: ندارد، سیستم تبلور: رمبوئدریک و در رده‌بندی اکسید است و منشأ تشکیل آن ماگمائی - هیدروترمال - است.

 

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 296 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

مالاکیت تنها به رنگ سبز یافت می شود، البته سبزی که می تواند دارای طیف های سبز به رنگ گل ختمی، تا سبز بسیار تیره یا حتی سبز متمایل به مشکی باشد. این طیف رنگی به شکل راه راه های منظم، پی در پی و دارای ساختاری مانند رنگ است که به صورت خمیدگی های پهن، گنبدی شکل، دارای نوسان در سنگ نمود پیدا می کند. این طیف رنگی از عرض به طول بر روی سنگ حرکت کرده و به سمت سطح خارجی سنگ ادامه پیدا می کند. 

 

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 129 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

بلورهای آزوریت به شکل تک‌شیب است و اگر این بلورها به اندازهٔ کافی بزرگ باشند که دیده شوند به شکل بلورهای آبی تیرهٔ منشوری دیده می‌شوند. نمونه‌های آزوریت معمولا به شکل توده‌ای تا گلوله‌گلوله و به صورت چکنده دیده شده‌اند. این کانی معمولا با گذر زمان در اثرهوازدگی رنگش روشن تر می‌شود چون سطحش به کانی مالاکیت تبدیل می‌شود. آزوریت در برابر حرارت از بین می‌رود، دی‌اکسید کربن و آب ازدست می‌دهد و به خاکهٔ (پودر) اکسید مس II تبدیل می‌شود.

 


مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 142 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

جغرافیای کشور برزیل

آب نزديك به نيمي از برزيل را بزرگترين سيستم رودخانه‌اي جهان، يعني آمازون، به دريا مي‌رساند. با وجود فشار بر زمين كه منجر به جنگل زدايي وسيعي شده است. آبگير پهناور و كم ارتفاع آمازون هنوز در حد زيادي پوشيده از جنگل استوايي باراني است. در شمال آبگير آمازون، ارتفاعات گوئينا بلندترين قله برزيل را در بر مي‌گيرد. در جنوب آبگير فلاتي مركزي پوشيده است از علفزارهاي استوايي میباشد . شرق و جنوب كشور متشكل است از زمينهاي بلند برزيل – فلاتي وسيع كه با دره‌هاي حاصلخيز و سلسله كوهها تقسيم مي‌شود. جلگه‌اي باريك و ساحلي با تراكم جمعيت زياد در پاي اين زمينهاي بلند قرار دارد.  رودهاي مهم: آمازون، پاران، سائوفرانسيسكو، ماديرا، جوروا، پوروس.  بلندترين نقطه: قله نبلينا 3014 متر.  آب و هوا : آبگير آمازون و ساحل جنوب شرقي استوايي است و بارندگي سنگيني دارد. باقي برزيل يا نيمه استوايي يا معتدل (در علفزارهاي مركزي) است. فقط شمال شرق بارندگي ناكافي دارد

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 85 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

مِصر کشوری در شمال خاوری قاره آفریقا است و شبه جزیره سینا هم که در قاره آسیا قرار گرفته بخشی از قلمرو این کشور است. مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار داشته و از غرب با لیبی، از جنوب با سودان و از سوی شبه جزیره سینا با اسرائیل و نوار غزه در فلسطین مرز زمینی دارد.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 118 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای قبرس (Cyprus Weather)

قبرس به خاطر آب و هوای معتدلش در دنیا مشهور بوده و از سالم‌ترين و بهترين آب و هواي مناطق معتدل مديترانه‌اي برخوردار است. در طول سال، حدود ٣٢٠ روز آفتاب می‌تابد و برنامه‌هایی از قبیل شنا، ورزش‌های آبی، حمام آفتاب،دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، اسب سواری و گلف برقرار است.
بهار، فصل زیبایی و شکوفایی قبرس است. آب و هوای این فصل، گرم است و گاهی باران می‌بارد. روزها دارای گرمای مطبوع است، اما در شب ممکن است که درجه حرارت کمی کمتر شود. بهترین فصل برای کسانی است که مایلند در طبیعت به گشت و گذار بپردازند، چون همه جا سبز است و گل ها شکفته اند.
ژوییه و آگوست در تابستان، گرم‌ترین ماه‌های سال هستند. گرما و خشکی، تا ماه نوامبر ادامه دارد. تمام قسمت هاى قبرس داراى آفتاب می باشند و در مرکز جلگه و قسمت هاى شرقى جزيره، آفتاب بيشترى می‌تابد. جزيره ی قبرس در طول سال به مدت ۶ ماه آب و هواى تابستانى دارد. اختلاف درجه ی حرارت ميان نواحى ساحلى و داخلى در بين روز و فصول چشمگير است.
فصل شنا، از اواخر ماه آوریل تا اوایل نوامبر (اوایل اردیبهشت تا اواسط آبان) طول می‌کشد. در طول تابستان دمای آب حدود ٢٨ درجه‌ی سانتی‌گراد و در زمستان ١٦ درجه‌ی سانتی‌گراد است. از بهار تا آخر تابستان به طور متوسط یازده ساعت خورشید می تابد. خرداد، تیر و مرداد گرم ترین ماه های سال و بهترین فصل برای شنا و تفریحات دریایی هستند.
در ماه آگوست که گرمترین ماه سال است، میانگین دمای هوا 21 درجه سانتی گراد و در ژانویه و فوریه که سردترین ماه ها می باشند، میانگین دمای هوا 10 درجه سانتی گراد است.
روزهای آبان دارای گرمای مطبوع برای مسافرت های پاییزی است. در این فصل کماکان می شود شنا کرد و ورزش های فضای باز را انجام داد.
فصل زمستان قبرس، هوايی پاییزی برای مسافران خارجی دارد. گاهی اوقات باران می بارد، اما هنوز خورشید در بعضی روزها نور افشانی می کند و هوای بسیار مناسبی است برای تفریحات و ورزش های خارج از منزل. شب‌های زمستانی، دمای هوا پایین می‌آید و کمی سرد است؛ اما در طول روز هوا آفتابی و گرم است و گاهی اوقات باد می‌آید و باران مي بارد.
قبرس در طول زمستان متاثر از بادهاى غربى و جنوبى درياى مديترانه و در تابستان متاثر از بادهايى است که از سمت شمال می وزند. اين جزيره با توجه به موقعيت جغرافيايى خود کاملا متاثر از اين جريانات هوايى می باشد.
در بهمن روزها به ندرت گرم و شب ها سرد هستند. درختان بادام شکوفه کرده اند و هوای بسیار مناسب برای ورزشاسکی در کوه های ترودوس است. اسفند هوای معتدل و مطبوع بهاری دارد و برای تفریحات و ورزش های خارج از منزل و پیاده روی مناسب است.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 111 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای سوئیس (Switzerland Weather)

سوئیس چهار فصل دارد.
زمستان (دسامبر تا فوریه): در اغلب اوقات برف در زمستان می بارد و درجه حرارت به زیر صفر درجه می رسد.
فصل بهار (مارس تا می): در فصل بهار هوا گرمتر از زمستان است، ولی هنوز به لباس گرم نیاز می باشد. درجه حرارت در این فصل بین 14 تا 2 درجه سانتی گراد متغیر است.
فصل تابستان (جون تا اواسط سپتامبر): در فصل تابستان آب و هوا معتدل بوده و درجه حرارت بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد متغیر می باشد.
فصل پاییز (از اواسط سپتامبر تا نوابر): در این فصل درجه حرارت از 18 تا 10 درجه سانتی گراد متغیر می باشد.
آب و هوای سوییس، معمولا معتدل است؛ اما در موقعیت های مختلف، ممکن است از وضعیت یخبندان در قله‌های کوه تا هوای دلپذیر و مطبوع مدیترانه‌ای در نقاط جنوبی سوییس، متغییر باشد. تابستان های گرم و مرطوب این کشور، با باران های دوره‌ای و متناوب آن، برای چراگاه ها و مراتع مناسب است. زمستان ها، کوهستان پوشیده از برف و هوای قسمت های پایین تر، ابری و مه آلود است.
در همه ی سال حتی در زمستان ممکن است، پدیده ی آب و هوایی مشهوری به نام فون Fohn اتفاق بیفتد. این پدیده سبب اعتدال هوا در اروپای مرکزی و سوییس می شود و جریان هوای مدیترانه ای، آن را ایجاد می کند. در روستاهای جنوبی منطقه ی والیز (Valais) که در مرز ایتالیا و فرانسه قرار دارند، مراتع مناسبی به وجود آمده است. گرابوندن (Graubunden) نیز آب و هوایی خشک تر و کمی سردتر دارد و زمستان ها برف فراوانی در آن می بارد. مرطوب ترین قسمت های سوییس، ارتفاعات آلپ و حوالی رود تیسین است. این منطقه آفتاب شدید و بارش های سنگینی دارد.
شرق سوییس، سردتر از غرب آن است. در تمام سال، ممکن است یک جبهه هوای سرد روی کوه های آن شکل بگیرد. بارندگی در سرتاسر سال، با تفاوت کمی در فصل ها و مکان های مختلف وجود دارد. فصل پاییز، اغلب، خشک ترین فصل است. الگوی آب و هوایی سوییس از یک سال تا سال دیگر، متغیر و پیش بینی آن، سخت است.
ارتفاع و موقعيت، آب و هواي ملايم سوييس را تعديل مي كند. اختلافات زيادي در دما و بارندگي بين مسافت هاي نسبتا كوتاه هست؛ براي مثال، آب و هواي كوهستاني سرد اطراف گردنه‌ي سنت گاتارد فقط 50 كيلومتر با آب و هواي مديترانه اي لوگونو فاصله دارد.
بهترین فصل سفر به سوئیس از اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور ماه می باشد. البته پائیز کوتاه آن نیز خاطره انگیز و فراموش نشدنی است.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 125 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای سوئد (Sweden Weather)

سوئد در شمال اروپا واقع شده و دارای آب و هوای بسیار سردی است و از لحاظ آب و هوایی به سه ناحیه ي مختلف تقسیم می شود. قسمت جنوبی سوئد با آب و هوای اقیانوسی، قسمت مرکزی با آب و هوای قاره ای مرطوب و قسمت شمالی با آب و هوای سرد و خشک. شهرهای استکهلم، گوتنبرگ، مالمو در بخش جنوبی سوئد واقع هستند و به لطف پایان یافتن جریان اقیانوسی موسوم به Golf Stream در بخش جنوبی کشور، این شهرها آب و هوای چندان سردی نسبت به نقاط شمالی ندارند.
در استکهلم در اواخر ماه ژوئن (تیرماه)، بیش از ۱۸ ساعت خورشید در آسمان می درخشد و در طول زمستان به طور متوسط حداقل دما به ۳- درجه سانتی گراد می رسد. این وضعیت برای شهرهای گوتنبرگ و مالمو، حداقل ۱- درجه سانتی گراد است.
در بخش شمالی کشور سوئد (مثلا در شهر Kiruna) دمای هوا در زمستان به حداقل ۱۵- درجه سانتی گراد هم می رسد ومدت درخشش خورشید در آسمان در تابستان ها حداکثر ۲ ساعت می باشد. از این رو، در این مناطق در واقع شش ماه شب و شش ماه روز عملا اتفاق می افتد!
بالاترین دمای هوای ثبت شده در تاريخ سوئد در سال ۱۹۴۷ میلادی در منطقه Målilla در جنوب شرقی کشور به میزان ۳۸ درجه سانتی گراد گزارش شده است. کمترین دمای ثبت شده هم به میزان ۵۲.۶- درجه سانتی گراد در منطقه (Vuoggatjålme مابین سوئد و نروژ) در سال ۱۹۶۶ میلادی گزارش شده است.
میزان بارندگی در بخش جنوبی سوئد بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر در سال می باشد. این میزان در کشور ایران سالیانه تنها نزدیک ۳۰۰ میلیمتر است. همچنین، بارش برف معمولا در بخش جنوبی، از ماه دسامبر (دی) تا مارچ (فروردین)، در بخش مرکزی از ماه نوامبر (آذر) تا آوریل (اردیبهشت) و در بخش شمالی از اکتبر (آبان) تا می (خرداد) اتفاق می افتد. با این حال خصوصا طی سال های اخیر، به ندرت بارش برف در بخش های جنوبی و مرکزی صورت گرفته است

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 114 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای بلژیک (Belgium Weather)

آب و هوای بلژیک، معتدل دریایی است، همراه با میزان بارندگی زیاد در تمام فصول. میانگین دمای هوا ۳ درجه سلسیوس در ژانویه و ۱۸ درجه سلسیوس در ژوئیه و میانگین بارندگی ۶۵ میلی متر در ژانویه و ۷۸ میلیمتر در ژوئیه می‌باشد.
بلژیک تابستان های نسبتا خنک و زمستان های معتدل دارد. مناطق دور از دریا تابستان های گرمتر و زمستان های سردتری دارند.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 464 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای بلاروس (Belarus Weather)

بلاروس به دلیل نزدیکی به دریای بالتیک، از آب و هوايي معتدل برخوردار است. تابستان هاي آن بيش از 150 روز در سال مي باشد. ميانگين دماي هواي شهر مينسك، پايتخت بلاروس، در ماه ژانويه 5 درجه سانتي گراد زير صفر و ميانگين دماي هواي آن در ماه ژوئيه 19 درجه سانتي گراد بالاي صفر مي باشد. با اين حال دماي هوا در زمستان براي مدت كوتاهي به 25 درجه سانتي گراد زير صفر نيز مي رسد. زمستان های بلاروس بسیار معتدل تر از زمستان های بخش اروپایی روسیه در شرق است. ميانگين بارندگي سالانه نيز بين 560 تا 660 ميلي متر در نوسان مي باشد.
به طور كلي آب و هوای بلاروس از زمستان‌های بسيار سرد (دمای متوسط در ژانويه بين ۸- درجه سلسيوس تا ۲- درجه سلسيوس) تا تابستان‌های خنک و بارانی (ميانگين دمای ۱۵ درجه سلسيوس تا ۲۰درجه سلسيوس) در نوسان است.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 92 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای ایتالیا (Italy Weather)

در قسمت شمال و به دليل وجود مناطق کوهستانی رشته كوه آلپ، هوا سرد و در فصل تابستان مطلوب و در بقیه ي نقاط كشور، هوا گرم است. صداي دلنشین جیرجیرک ها و درختان زیتون و بوته های کاکتوس، آب و هوای گرم این کشور را نشان می دهند. شهرهای ساحلی در تابستان بسیار شلوغ بوده و بیشتر نقاط آن توسط خود ایتالیایی ها اشغال شده است.
در تابستان به اندازه ي کافی آب در این مناطق بنوشید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. ممکن است دچار گرمازدگی و سوختگی شوید. به خصوص اگر با بچه ها سفر می کنید مواظب آن ها باشید.
آب آشامیدنی این کشور در مناطق کوهستانی خوب است، اما در شهرها بهتر است آب مورد نياز خود را خریداری کنید.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 116 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای اوکراین (Ukraine Weather)

اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره‌ای است، هر چند در سواحل جنوبی کریمه شرایط آب و هوایی مدیترانه‌ای وجود دارد. بارش باران در نقاط مختلف اوکراین متفاوت است، به طوری که بیشترین میزان بارش در شمال و غرب این کشور صورت می‌گیرد و کمترین میزان بارش در شرق و جنوب شرقی است، به طور مثال بارش سالیانه در منطقه غربی حدود 1200 میلی‌متر است، در حالی که بارش سالانه در کریمه ۴۰۰ میلی‌متر می‌باشد.
آب و هوا در اوكراين در شمال سرد و در جنوب معتدل است. در شهر كيف 2 تا 3 ماه از سال يخبندان كامل است، كه دما به30 درجه زير صفر هم مي رسد. ميانگين دما در ماه ژانويه منفي 6 درجه و در جولاي مثبت 20 درجه سانتي گراد است، ولي در جنوب كشور حرارت در ژانويه 4 درجه و در جولاي 24 درجه است.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 84 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای انگلیس (United Kingdom Weather)

تصویر عمومی از آب و هوای انگلستان بیشتر با باران و مه و رطوبت همراه است. در تمامی بخش های این کشور نه چندان پهناور، آب و هوای متنوعی وجود دارد، از زمستان های سرد گرفته تا تابستان های گرم و مرطوب. میزان بارندگی در این کشور بسیار بالا است. شهر لندن، پایتخت انگلستان، از نظر بارندگی سطح بالاتری از شهرهایی مانند پاریس و یا حتی نیویورک دارد. با این حال در سال های اخیر انگلستان ماه های گرمی را در تابستان تجربه کرده است. در انگلستان، زمستان و پاییز مرطوب ترین ماه های سال است. در تابستان به ویژه در جنوب انگلستان، جایی که به لندن نیز بسیار نزدیک است، درجه حرارت هوا بین 18 تا 23 درجه سانتیگراد است. اما در ماه های خرداد تا شهریور، گاهی گرما به 30 درجه نیز می رسد که گردشگران را با توجه به رطوبت هوا گاهی کلافه می کند. توجه داشته باشید که سرمای زیر صفر درجه معمولا در انگلستان به ندرت اتفاق می افتد.
آب و هوای بریتانیا به غیر قابل پیش بینی بودن شهرت دارد و بنابراین کسانی که قصد ورود به این منطقه را دارند، باید با آمادگي راهی آن جا شوند. ملایم ترین هوا معمولا در سواحل جنوبی است. نوامبر تا فوریه سرد است و بنابراین توصیه می شود از پلوور، کت های گرم، چکمه، بارانی و چتر استفاده کنید. مردم جنوبی شاهد برف چندانی نیستند، این در حالی است که در شمال و اسکاتلند در فصل زمستان معمولا برف سنگینی می بارد.
خانه ها در بریتانیا معمولا از عایق بندی مناسبی برخوردارند و مجهز به سیستم گرمایش هستند و به همین دليل در درون خانه ها سرما چندان حس نمی شود. در بهار و پاییز روزهای روشن و آفتابی زیادی وجود دارد که البته غروب ها اندکی سرما حس می شود. برخی مواقع در بریتانیا، هوا بی نهایت مطبوع و دلپذیر است، هر چند که این مواقع در مقایسه با دیگر نقاط دنیا کمتر و غیر قابل اطمینان تر هستند. به کسانی که بین ژوئن و ژوئیه به بریتانیا سفر می کنند، توصیه می شود همراه خود لباس و کفش سبک داشته باشند.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 68 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای اتریش (Austria Weather)

در اتريش، انواع آب و هوای محلی به دلیل اختلاف ارتفاع و جنبه های دیگر وجود دارد، اما اتريش از جمله مناطق آب و هوايي معتدل محسوب مي شود كه در هر فصل سال جاي مناسبي براي سفر مي باشد. شرق کشور خشک تر از غرب آن است و به طور کلی در زمستان سردتر، در تابستان گرم تر و در عین حال مرطوب تر از نواحی آلپی است. مناطقي که بیش از 3000 متر ارتفاع دارند، در تمامی سال پوشیده از برف هستند.
اتريش در منطقه معتدل و مسير آب و هوايي اروپاي ميانه كه از آب و هواي آتلانتيك و قاره اي تأثير مي پذيرد، قرار گرفته است. هر فصل سال نمايشگر دما و آب و هواي مخصوص همان فصل مي باشد. در اين منطقه بارش اندك، تابستان ها گرم و زمستان ها سرد معتدل مي باشد. در مناطق كوهستاني آب و هواي پر بارش كوه هاي آلپ به چشم مي خورد. زمستان در اين مناطق طولاني مي باشد. در مابقي استان ها آب و هواي مخصوص اروپا (آب و هواي ميان دريا و قاره اي) ديده مي شود كه آب و هواي متاثر از آتلانتيك در جنوب و قاره اي جنوب شرقي را نيز در بر مي گيرد.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 108 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای آلمان (Germany Weather)

آلمان در منطقه بادهای معتدل و خنک غربی میان اقیانوس اطلس و آب و هوای قاره‌ای در شرق قرار گرفته است. دامنه تغییر دما در آن اندک است. ریزش باران در تمام فصول ادامه دارد. میانگین درجه حرارت در زمستان بین ۵/۱ درجه سانتی‌گراد در مناطق پست و منهای شش درجه در مناطق کوهستانی در نوسان است. میانگین دما در ماه ژوئیه بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد در مناطق پست و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در دره های محفوظ جنوب است. دشت‌های پست اطراف راین با آب و هوایی ملایم، بایرن علیا با گاه‌گداری بادهای خشک و گرم از سمت جنوب، کوه‌های آلپ و منطقه هارتس با بادهای تند، تابستان‌هایی خنک و زمستان‌هایی پر برف از این قاعده تبعیت نمی‌کنند. این مناطق دارای آب و هوایی ویژه هستند.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 75 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای هندوستان (India Weather)

آب و هوای هند دارای تنوع بسیار قابل توجهی است. از کوهستان‌های همیشه پوشیده از برف هیمالیا تا منطقه ي حاره و گرمسیری میانه و جنوب و کویر خشک غرب، این کشور را در بر گرفته است.
چهار فصل هند شامل سرد و خشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از ماه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماه های اکتبر و نوامبر است.
به طور میانگین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلي متر باران در سال، تقریبا سراسر هند را در بر می‌گیرد که این مقدار به ۲۵۰۰ میلیمتر در سواحل و ناحیه شمال شرقی هند می‌رسد. میانگین بارندگی سالانه در بنگال غربی به بیش از ۱۱ هزار میلیمتر در سال می‌رسد.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 99 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای مالزی (Malaysia Weather)

مالزی کشوری است نزدیک خط استوا و آب و هوای آن دارای اقلیم مناطق حاره است. فقط یک فصل دارد، نه بهاری، نه پاییزی و نه زمستانی. در اين كشور همیشه تابستان است با دمایی حدود حداکثر ۳۴ درجه و حداقل ۲۴ درجه با رطوبت نسبی ۸۰% . اما وجود باران های فراوان لطافتی به همراه دارد که این آب و هوا را قابل تحمل می كند. میانگین بارندگیکشور حدود ۲۵۰۰ میلی متر در سال است. در ماه های پر باران (آوریل، می، اکتبر، نوامبر و دسامبر) میزان بارندگی حدود ۲۷۰ میلی متر در ماه و در ماه های کم باران جون و جولای ۱۰۴ میلی متر است.
مشخصه ي آب و هوای استوایی مالزي، بادهای موسمی سالانه‌ است که در ماه های آوریل و اکتبر در جنوب غرب و از اکتبر تا فوریه در شمال غرب می‌وزند.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 119 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای مالدیو (Maldives Weather)

آب و هوای مالدیو گرمسیری است و درجه هوا در طول سال حدود 30 درجه سانتیگراد است. با این حال در بین ماه های آوریل تا اکتبر بارندگی های زیادی در این کشور رخ می دهد که ناشی از باران های موسمی اقیانوس هند است.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 87 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای گرجستان (Georgia Weather)

آب و هوای گرجستان با در نظر گرفتن وسعت اين كشور، بی نهایت متنوع است. دو ناحیه اصلی اقلیمی وجود دارند که بخش های غربی و شرقی کشور را از یکدیگر جدا می سازند. رشته کوه بزرگ قفقاز، نقش مهمی را در تعدیل آب و هوای گرجستان ایفا نموده و مانع نفوذ توده های هوایی سردتر شمال به این سرزمین می شود. رشته کوه کوچک قفقاز هم تا حدی از این ناحیه در برابر تأثیر توده های گرم و خشک جنوب محافظت می کند.
بیشتر قسمت های گرجستان غربی، در حاشیه شمالی ناحیه نیمه گرمسیری مرطوب با بارش متفاوت از 1000 تا 4000 ميلي متر واقع است. بارش در طول سال به طور یکنواختی پراکنده است، اگر چه بارش در طول ماه های پاییز می تواند تا حدی سنگین باشد. آب و هوای ناحیه، به طور قابل توجهی با ارتفاع تغییر می کند. در حالی که بیشتر نواحی پست گرجستان غربی در طول سال نسبتا گرم هستند، دامنه ها و نواحی کوهستانی (از جمله رشته كوه های بزرگ و کوچک قفقاز) تابستان های سرد و مرطوب و زمستان های برفی را تجربه می کنند (پوشش برف در بسیاری از نواحی اغلب از 2 متر تجاوز می کند).

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 79 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای کویت (Kuwait Weather)

كويت تابستان هايي بسیار گرم دارد و شاهد دماهاي بسيار بالايي است. زمستان نسبتا سرد بوده و تقريبا تمام 100 ميلي متر ميزان بارندگي ساليانه طي فصل خنك تر زمستان مي بارد. اختلاف بسیار زیاد درجه حرارت شب و روز در كويت مشهود است.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 214 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای كره جنوبی (South Korea Weather)

از نظر آب و هوایی، کره جنوبي چهار فصل متمایز دارد که از میان آن ها بهار و پاییز مطبوع ترین فصل ها هستند. كره جنوبي زمستان هايي سرد و تابستان هايي گرم و مرطوب دارد. ماه های جولای و آگوست گرم ترین (میانگین دما 25 درجه سانتی گراد) و نیز مرطوب ترین ماه های سال هستند. زمستان ها سرد و میزان بارش برف در حد متوسط است. میانگین دما در زمستان صفر درجه سانتی گراد است. ميانگين درجه حرارت در ژانويه (تقريبا دي ماه) براي سئول، پايتخت كشور، منفي 2.5 درجه و در اوت (تقريبا مرداد ماه) 29.5 درجه سانتي گراد گزارش شده است.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 140 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای عمان (Oman Weather)

با توجه به موقعيت جغرافيايي عمان، هواي اين سرزمين گرم و به ويژه در ساحل دريا، سوزان است. آب و هوا در مناطق شمالي و قسمت هايي ازجنوب، گرم و مرطوب و درساير نقاط گرم و خشك بوده و در مجموع ميزان بارندگي آن كم است. البته به خاطر وسعت سرزمين آن، نمي توان يك نوع آب و هواي بخصوصي را در آن جا مشخص نمود. مثلا در نواحي ساحلي ريزش باران بسيار كم ولي در ارتفاعات ميزان بارندگي قابل ملاحظه است، به طوري كه بعضي از اوقات در قلل كوه هاي مرتفع ظفار، برف هم ديده مي شود.
همچنين ميزان تغييرات درجه حرارت در فصل هاي سال، بين 3 تا 53 درجه سانتي گراد مي باشد؛ به طوري كه مناطق جنوبي (ظفار و سلاله) آب و هواي معتدل گرم دارند و ميزان بارندگي در بهار و زمستان نسبتا زياد است و در قسمت هاي مركزي و شمالي، هوا بسيار گرم و سوزان بوده كه اغلب نيز همراه با رطوبت است.

مابقی در ادمه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 146 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای عربستان (Saudi Arabia Weather)

کشور عربستان از لحاظ موقعیت آب و هوایی به 5 قسمت تقسیم می گردد:
اقلیم ساحلی؛ یعنی کرانه های واقع بر دریای سرخ و خلیج فارس که در تابستان گرم و در زمستان باران های زمستانی دارد.
اقلیم ارتفاعات غربی در حجاز؛ مانند طائف که دمای آن در تابستان گرم و معتدل بود، زمستان خشک است و مانند مکه که تابستان گرم و زمستان پر باران دارد.
اقلیم عسر؛ در جنوب شرقی قرار دارد و دریای آن بر حسب ارتفاع از دریا متفاوت است. در فصل تابستان معتدل است و در زمستان و تابستان بارندگی فراوان دارد.
اقلیم نجد؛ حرارت آن در تابستان زیاد و شب های زمستان آن بسیار سرد است و باران نامنظم در آن می بارد.
اقلیم شمالی؛ دمای آن در تابستان معتدل و زمستان بسیار پایین است و شب ها به 4 درجه زیر صفر می رسد.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 65 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای عراق (Iraq Weather)

كشور عراق داراي آب و هواي گوناگوني است و از اين نظر به سه بخش تقسيم مي‌شود:
ناحيه شمالي كه نواحي كوهستاني را در بر مي‌گيرد و داراي آب و هواي مديترانه‌اي است. اين منطقه داراي زمستان هاي سرد، طولاني و پر برف و تابستان‌هاي معتدل و گرم مي‌باشد. بارش باران در اين منطقه نسبت به ساير مناطق عراق بيشتر بوده و ممكن است به 100 ميلي‌متر در سال برسد.
ناحيه مركزي و جنوب غربي: از شمال كشور به سمت جنوب بر گرمي هوا افزوده شده و در جنوب و جنوب غربي كشور تحت تأثير بادهاي گرم و خشك عربستان قرار گرفته و داراي تابستان‌هاي گرم و خشك و طولاني است. گرم‌ترين ماه هاي سال در عراق از ارديبهشت تا شهريور است. ميزان بارش در اين منطقه در كوهپايه‌ها به 300 ميلي متر مي‌رسد و در جلگه‌هاي جنوبي بيش از 120 تا 250 ميلي متر نيست.
ناحيه جنوب شرقي: در اين ناحيه به خاطر وجود آب و هواي خليج فارس، هواي گرم و مرطوبي حاكم است، به طوري كه درجه حرارت به بيش از 50 درجه مي‌رسد. اين ناحيه داراي تابستان‌هاي گرم و زمستان‌هاي متعادل است. تقريبا 90 درصد بارش عراق بين ماه هاي نوامبر و آوريل اتفاق مي‌افتد كه بيشترين بارش آن در ماه هاي فصل زمستان از دسامبر تا مارس است.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 75 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هواي سنگاپور (Singapore Weather)

سنگاپور به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و مرطوب و نزدیکی با استوا، آب و هوایی گرم و زمینی حاصلخیز دارد. درجه حرارت هوا بین 22 تا 35 درجه سانتی‌گراد در نوسان است. اکثرا صبح‌ها شبنم صبحگاهی همه جا را فرا می‌گیرد و هر چه به سمت ظهر پیش می‌رود، درصد رطوبت هوا کمتر می‌شود. در اردیبهشت ماه معمولا بادهای شدید می‌وزد. در سال هاي گذشته بادهایی با سرعت 150 کیلومتر در ساعت گزارش شده بود. گرم‌ترین ماه‌های سال، خرداد و تیر است و در مهر و آبان، هوا مرطوب‌تر است.
سنگاپور یك سونای بزرگ در تمام طول سال است. آذر تا دی بارانی‌ترین ماه‌های سال هستند، اما ماه‌های دیگر نیز چندان خشك نیستند و میانگین بارش سالانه در سنگاپور به بیش از ۲۲۴ سانتی‌متر می‌رسد، اما كمتر پیش می‌آید كه بارش‌های طویل‌المدتی روی دهد. ممكن است در بعد از ظهر‌ها شاهد رعد و برق نیز باشید. عاقلانه است كه همیشه یك چتر همراه خود داشته باشید، هم برای محافظت از نور خورشید و هم برای جلوگیری از خيس شدن در مواقع بارانی. از فروردین تا شهریور كمبود یك نسیم فرح‌بخش خیلی احساس می‌شود. همچنین ممكن است در این دوره زمانی با مه غلیظ ناشی از دود آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های سوماترا مواجه شوید، اگرچه به سرعت ناپدید می‌شوند.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 37941 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای سری‌لانکا (Sri Lanka Weather)

گوناگونی آب و هوا در سریلانکا، این کشور را به جزیره ای برای تمام فصول تبدیل کرده است. نواحی جنوب و جنوب غربی سریلانکا دارای آب و هوای گرم و مرطوب و مناطق شمالی و شرقی این جزیره گرم و خشک است. آب و هوای سریلانکا در سواحل، گرمسیری و در قسمت های مرتفع داخلی، معتدل است. میانگین بارش سالانه در شمال و شرق به 100 سانتی متر و در جنوب و غرب به بیش از 200 سانتی متر می رسد. درجه حرارت تقریبا بین 28 تا 32 درجه سانتی گراد می باشد. در نواحی کوهستانی معتدل، درجه حرارت تا 16 درجه می رسد. به علت بارندگی شدید بیماری هایي چون تب ویروسیکه عامل انتقال آن نوعی پشه است، وجود دارد. برای همین توصیه می شود از خوابیدن در فضای باز دوری کنید و از رستوران ها و مراکز معتبر برای دریافت خدمات خود استفاده کنید.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 109 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (1)

آب و هوای ژاپن (Japan Weather)

ژاپن به طور کلی، آب و هوايی دریایی دارد و در اثر بادهایی که از سمت دریا می وزند (بادهای موسمی) چهار فصل مجزا دارد و اختلاف دما در فصول مختلف آن زیاد است. بیش از نیمی از ژاپن در منطقه ي معتدل قرار دارد. جزایر نواحی جنوبی نظیر اوکیناوا یا مجمع‌الجزایر اوگاساوارا آب و هوای گرمسیری و نواحی شمالی مانند هوکایدو، آب و هوايی سردسیری دارند.
بهار ژاپن روزهای نسبتا گرم زیادی دارد. از اواخر بهار یعنی ماه ژوئن تا آغاز تابستان در ماه ژوئیه جبهه هوای بارانی بر فراز ژاپن متوقف می‌شود و روزهای بارانی ادامه می‌یابند. این دوره را فصل باران می‌نامند. با اتمام فصل باران، تابستان واقعی از راه می‌رسد.
هوای تابستان به خاطر وجود هوای پرفشار اقیانوس آرام بسیار گرم و مرطوب است. از اواخر تابستان تا پاییز، طوفان‌های ایجاد شده برفراز آب‌های جنوب ژاپن با عبور از کناره توده هوای پرفشار اقیانوس آرام به ژاپن نزدیک می‌شوند و خاک آن را درمی‌نوردند و گاهی موجب ايجاد خسارات ناشی از طوفان و باران می گردند.
با شروع زمستان هوای پرفشار سیبری گسترش می‌یابد و در اثر آن بادهای موسمی از سمت شمال غرب وزیدن می‌گیرند. این بادهای موسمی در سر راه خود از جریان آب گرم تسوشیما که در دریای ژاپن جاری است، مقدار زیادی بخار آب به خود جذب می‌کنند و پس از سرد کردن آن، در جای‌جای سواحل دریای ژاپن موجب بارش برف می‌گردند. این مناطق حاشیه دریای ژاپن جزو پربرف‌ترین مناطق دنیا هستند و در نواحی کوهستانی گاهی تا بیش از 3 متر برف می‌گیرند. بادهای موسمی شمال غربی پس از آن که در نواحی حاشیه دریای ژاپن موجب بارش برف می‌شوند، از آن نواحی می‌گذرند و به مناطق حاشیه اقیانوس آرام می‌رسند. در این هنگام تقریبا تمام بخار آب خود را از دست می‌دهند و موجب پدید آمدن روزهای خشک و آفتابی در این مناطق می‌گردند.
به علت بارندگی‌های ناشی از طوفان و فصل باران و نیز بارش برف در اثر بادهای شمال غربی در زمستان، ژاپن جزو مناطقی از جهان است که بیشترین نزولات جوی را دارند. این مسئله در کنار عاملی دیگر یعنی کوهستانی بودن، همه ساله خسارات بسیاری نظیر رانش زمین و سیل را به ژاپن تحمیل می‌کند.

                            مابقی در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سلام.میخواستم بدونم میخواین در کنار مطالب جغرافیایی مطالب دیگری رو هم بگذارم؟
    شما وکیریستو

    نظر یادتون نره.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 440
  • باردید دیروز : 792
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,570
  • بازدید ماه : 1,980
  • بازدید سال : 16,520
  • بازدید کلی : 155,993