loading...
Kiristo
محمدامین خلیل پور بازدید : 116 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای اوکراین (Ukraine Weather)

اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره‌ای است، هر چند در سواحل جنوبی کریمه شرایط آب و هوایی مدیترانه‌ای وجود دارد. بارش باران در نقاط مختلف اوکراین متفاوت است، به طوری که بیشترین میزان بارش در شمال و غرب این کشور صورت می‌گیرد و کمترین میزان بارش در شرق و جنوب شرقی است، به طور مثال بارش سالیانه در منطقه غربی حدود 1200 میلی‌متر است، در حالی که بارش سالانه در کریمه ۴۰۰ میلی‌متر می‌باشد.
آب و هوا در اوكراين در شمال سرد و در جنوب معتدل است. در شهر كيف 2 تا 3 ماه از سال يخبندان كامل است، كه دما به30 درجه زير صفر هم مي رسد. ميانگين دما در ماه ژانويه منفي 6 درجه و در جولاي مثبت 20 درجه سانتي گراد است، ولي در جنوب كشور حرارت در ژانويه 4 درجه و در جولاي 24 درجه است.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 84 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای انگلیس (United Kingdom Weather)

تصویر عمومی از آب و هوای انگلستان بیشتر با باران و مه و رطوبت همراه است. در تمامی بخش های این کشور نه چندان پهناور، آب و هوای متنوعی وجود دارد، از زمستان های سرد گرفته تا تابستان های گرم و مرطوب. میزان بارندگی در این کشور بسیار بالا است. شهر لندن، پایتخت انگلستان، از نظر بارندگی سطح بالاتری از شهرهایی مانند پاریس و یا حتی نیویورک دارد. با این حال در سال های اخیر انگلستان ماه های گرمی را در تابستان تجربه کرده است. در انگلستان، زمستان و پاییز مرطوب ترین ماه های سال است. در تابستان به ویژه در جنوب انگلستان، جایی که به لندن نیز بسیار نزدیک است، درجه حرارت هوا بین 18 تا 23 درجه سانتیگراد است. اما در ماه های خرداد تا شهریور، گاهی گرما به 30 درجه نیز می رسد که گردشگران را با توجه به رطوبت هوا گاهی کلافه می کند. توجه داشته باشید که سرمای زیر صفر درجه معمولا در انگلستان به ندرت اتفاق می افتد.
آب و هوای بریتانیا به غیر قابل پیش بینی بودن شهرت دارد و بنابراین کسانی که قصد ورود به این منطقه را دارند، باید با آمادگي راهی آن جا شوند. ملایم ترین هوا معمولا در سواحل جنوبی است. نوامبر تا فوریه سرد است و بنابراین توصیه می شود از پلوور، کت های گرم، چکمه، بارانی و چتر استفاده کنید. مردم جنوبی شاهد برف چندانی نیستند، این در حالی است که در شمال و اسکاتلند در فصل زمستان معمولا برف سنگینی می بارد.
خانه ها در بریتانیا معمولا از عایق بندی مناسبی برخوردارند و مجهز به سیستم گرمایش هستند و به همین دليل در درون خانه ها سرما چندان حس نمی شود. در بهار و پاییز روزهای روشن و آفتابی زیادی وجود دارد که البته غروب ها اندکی سرما حس می شود. برخی مواقع در بریتانیا، هوا بی نهایت مطبوع و دلپذیر است، هر چند که این مواقع در مقایسه با دیگر نقاط دنیا کمتر و غیر قابل اطمینان تر هستند. به کسانی که بین ژوئن و ژوئیه به بریتانیا سفر می کنند، توصیه می شود همراه خود لباس و کفش سبک داشته باشند.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 68 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای اتریش (Austria Weather)

در اتريش، انواع آب و هوای محلی به دلیل اختلاف ارتفاع و جنبه های دیگر وجود دارد، اما اتريش از جمله مناطق آب و هوايي معتدل محسوب مي شود كه در هر فصل سال جاي مناسبي براي سفر مي باشد. شرق کشور خشک تر از غرب آن است و به طور کلی در زمستان سردتر، در تابستان گرم تر و در عین حال مرطوب تر از نواحی آلپی است. مناطقي که بیش از 3000 متر ارتفاع دارند، در تمامی سال پوشیده از برف هستند.
اتريش در منطقه معتدل و مسير آب و هوايي اروپاي ميانه كه از آب و هواي آتلانتيك و قاره اي تأثير مي پذيرد، قرار گرفته است. هر فصل سال نمايشگر دما و آب و هواي مخصوص همان فصل مي باشد. در اين منطقه بارش اندك، تابستان ها گرم و زمستان ها سرد معتدل مي باشد. در مناطق كوهستاني آب و هواي پر بارش كوه هاي آلپ به چشم مي خورد. زمستان در اين مناطق طولاني مي باشد. در مابقي استان ها آب و هواي مخصوص اروپا (آب و هواي ميان دريا و قاره اي) ديده مي شود كه آب و هواي متاثر از آتلانتيك در جنوب و قاره اي جنوب شرقي را نيز در بر مي گيرد.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 108 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای آلمان (Germany Weather)

آلمان در منطقه بادهای معتدل و خنک غربی میان اقیانوس اطلس و آب و هوای قاره‌ای در شرق قرار گرفته است. دامنه تغییر دما در آن اندک است. ریزش باران در تمام فصول ادامه دارد. میانگین درجه حرارت در زمستان بین ۵/۱ درجه سانتی‌گراد در مناطق پست و منهای شش درجه در مناطق کوهستانی در نوسان است. میانگین دما در ماه ژوئیه بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد در مناطق پست و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در دره های محفوظ جنوب است. دشت‌های پست اطراف راین با آب و هوایی ملایم، بایرن علیا با گاه‌گداری بادهای خشک و گرم از سمت جنوب، کوه‌های آلپ و منطقه هارتس با بادهای تند، تابستان‌هایی خنک و زمستان‌هایی پر برف از این قاعده تبعیت نمی‌کنند. این مناطق دارای آب و هوایی ویژه هستند.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 75 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای هندوستان (India Weather)

آب و هوای هند دارای تنوع بسیار قابل توجهی است. از کوهستان‌های همیشه پوشیده از برف هیمالیا تا منطقه ي حاره و گرمسیری میانه و جنوب و کویر خشک غرب، این کشور را در بر گرفته است.
چهار فصل هند شامل سرد و خشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از ماه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماه های اکتبر و نوامبر است.
به طور میانگین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلي متر باران در سال، تقریبا سراسر هند را در بر می‌گیرد که این مقدار به ۲۵۰۰ میلیمتر در سواحل و ناحیه شمال شرقی هند می‌رسد. میانگین بارندگی سالانه در بنگال غربی به بیش از ۱۱ هزار میلیمتر در سال می‌رسد.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 99 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای مالزی (Malaysia Weather)

مالزی کشوری است نزدیک خط استوا و آب و هوای آن دارای اقلیم مناطق حاره است. فقط یک فصل دارد، نه بهاری، نه پاییزی و نه زمستانی. در اين كشور همیشه تابستان است با دمایی حدود حداکثر ۳۴ درجه و حداقل ۲۴ درجه با رطوبت نسبی ۸۰% . اما وجود باران های فراوان لطافتی به همراه دارد که این آب و هوا را قابل تحمل می كند. میانگین بارندگیکشور حدود ۲۵۰۰ میلی متر در سال است. در ماه های پر باران (آوریل، می، اکتبر، نوامبر و دسامبر) میزان بارندگی حدود ۲۷۰ میلی متر در ماه و در ماه های کم باران جون و جولای ۱۰۴ میلی متر است.
مشخصه ي آب و هوای استوایی مالزي، بادهای موسمی سالانه‌ است که در ماه های آوریل و اکتبر در جنوب غرب و از اکتبر تا فوریه در شمال غرب می‌وزند.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 119 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای مالدیو (Maldives Weather)

آب و هوای مالدیو گرمسیری است و درجه هوا در طول سال حدود 30 درجه سانتیگراد است. با این حال در بین ماه های آوریل تا اکتبر بارندگی های زیادی در این کشور رخ می دهد که ناشی از باران های موسمی اقیانوس هند است.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 87 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای گرجستان (Georgia Weather)

آب و هوای گرجستان با در نظر گرفتن وسعت اين كشور، بی نهایت متنوع است. دو ناحیه اصلی اقلیمی وجود دارند که بخش های غربی و شرقی کشور را از یکدیگر جدا می سازند. رشته کوه بزرگ قفقاز، نقش مهمی را در تعدیل آب و هوای گرجستان ایفا نموده و مانع نفوذ توده های هوایی سردتر شمال به این سرزمین می شود. رشته کوه کوچک قفقاز هم تا حدی از این ناحیه در برابر تأثیر توده های گرم و خشک جنوب محافظت می کند.
بیشتر قسمت های گرجستان غربی، در حاشیه شمالی ناحیه نیمه گرمسیری مرطوب با بارش متفاوت از 1000 تا 4000 ميلي متر واقع است. بارش در طول سال به طور یکنواختی پراکنده است، اگر چه بارش در طول ماه های پاییز می تواند تا حدی سنگین باشد. آب و هوای ناحیه، به طور قابل توجهی با ارتفاع تغییر می کند. در حالی که بیشتر نواحی پست گرجستان غربی در طول سال نسبتا گرم هستند، دامنه ها و نواحی کوهستانی (از جمله رشته كوه های بزرگ و کوچک قفقاز) تابستان های سرد و مرطوب و زمستان های برفی را تجربه می کنند (پوشش برف در بسیاری از نواحی اغلب از 2 متر تجاوز می کند).

مابقی درادامه مطلب

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سلام.میخواستم بدونم میخواین در کنار مطالب جغرافیایی مطالب دیگری رو هم بگذارم؟
    شما وکیریستو

    نظر یادتون نره.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 366
  • باردید دیروز : 792
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,496
  • بازدید ماه : 1,906
  • بازدید سال : 16,446
  • بازدید کلی : 155,919