loading...
Kiristo
محمدامین خلیل پور بازدید : 79 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای کویت (Kuwait Weather)

كويت تابستان هايي بسیار گرم دارد و شاهد دماهاي بسيار بالايي است. زمستان نسبتا سرد بوده و تقريبا تمام 100 ميلي متر ميزان بارندگي ساليانه طي فصل خنك تر زمستان مي بارد. اختلاف بسیار زیاد درجه حرارت شب و روز در كويت مشهود است.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 214 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای كره جنوبی (South Korea Weather)

از نظر آب و هوایی، کره جنوبي چهار فصل متمایز دارد که از میان آن ها بهار و پاییز مطبوع ترین فصل ها هستند. كره جنوبي زمستان هايي سرد و تابستان هايي گرم و مرطوب دارد. ماه های جولای و آگوست گرم ترین (میانگین دما 25 درجه سانتی گراد) و نیز مرطوب ترین ماه های سال هستند. زمستان ها سرد و میزان بارش برف در حد متوسط است. میانگین دما در زمستان صفر درجه سانتی گراد است. ميانگين درجه حرارت در ژانويه (تقريبا دي ماه) براي سئول، پايتخت كشور، منفي 2.5 درجه و در اوت (تقريبا مرداد ماه) 29.5 درجه سانتي گراد گزارش شده است.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 141 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای عمان (Oman Weather)

با توجه به موقعيت جغرافيايي عمان، هواي اين سرزمين گرم و به ويژه در ساحل دريا، سوزان است. آب و هوا در مناطق شمالي و قسمت هايي ازجنوب، گرم و مرطوب و درساير نقاط گرم و خشك بوده و در مجموع ميزان بارندگي آن كم است. البته به خاطر وسعت سرزمين آن، نمي توان يك نوع آب و هواي بخصوصي را در آن جا مشخص نمود. مثلا در نواحي ساحلي ريزش باران بسيار كم ولي در ارتفاعات ميزان بارندگي قابل ملاحظه است، به طوري كه بعضي از اوقات در قلل كوه هاي مرتفع ظفار، برف هم ديده مي شود.
همچنين ميزان تغييرات درجه حرارت در فصل هاي سال، بين 3 تا 53 درجه سانتي گراد مي باشد؛ به طوري كه مناطق جنوبي (ظفار و سلاله) آب و هواي معتدل گرم دارند و ميزان بارندگي در بهار و زمستان نسبتا زياد است و در قسمت هاي مركزي و شمالي، هوا بسيار گرم و سوزان بوده كه اغلب نيز همراه با رطوبت است.

مابقی در ادمه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 146 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای عربستان (Saudi Arabia Weather)

کشور عربستان از لحاظ موقعیت آب و هوایی به 5 قسمت تقسیم می گردد:
اقلیم ساحلی؛ یعنی کرانه های واقع بر دریای سرخ و خلیج فارس که در تابستان گرم و در زمستان باران های زمستانی دارد.
اقلیم ارتفاعات غربی در حجاز؛ مانند طائف که دمای آن در تابستان گرم و معتدل بود، زمستان خشک است و مانند مکه که تابستان گرم و زمستان پر باران دارد.
اقلیم عسر؛ در جنوب شرقی قرار دارد و دریای آن بر حسب ارتفاع از دریا متفاوت است. در فصل تابستان معتدل است و در زمستان و تابستان بارندگی فراوان دارد.
اقلیم نجد؛ حرارت آن در تابستان زیاد و شب های زمستان آن بسیار سرد است و باران نامنظم در آن می بارد.
اقلیم شمالی؛ دمای آن در تابستان معتدل و زمستان بسیار پایین است و شب ها به 4 درجه زیر صفر می رسد.

مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 65 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای عراق (Iraq Weather)

كشور عراق داراي آب و هواي گوناگوني است و از اين نظر به سه بخش تقسيم مي‌شود:
ناحيه شمالي كه نواحي كوهستاني را در بر مي‌گيرد و داراي آب و هواي مديترانه‌اي است. اين منطقه داراي زمستان هاي سرد، طولاني و پر برف و تابستان‌هاي معتدل و گرم مي‌باشد. بارش باران در اين منطقه نسبت به ساير مناطق عراق بيشتر بوده و ممكن است به 100 ميلي‌متر در سال برسد.
ناحيه مركزي و جنوب غربي: از شمال كشور به سمت جنوب بر گرمي هوا افزوده شده و در جنوب و جنوب غربي كشور تحت تأثير بادهاي گرم و خشك عربستان قرار گرفته و داراي تابستان‌هاي گرم و خشك و طولاني است. گرم‌ترين ماه هاي سال در عراق از ارديبهشت تا شهريور است. ميزان بارش در اين منطقه در كوهپايه‌ها به 300 ميلي متر مي‌رسد و در جلگه‌هاي جنوبي بيش از 120 تا 250 ميلي متر نيست.
ناحيه جنوب شرقي: در اين ناحيه به خاطر وجود آب و هواي خليج فارس، هواي گرم و مرطوبي حاكم است، به طوري كه درجه حرارت به بيش از 50 درجه مي‌رسد. اين ناحيه داراي تابستان‌هاي گرم و زمستان‌هاي متعادل است. تقريبا 90 درصد بارش عراق بين ماه هاي نوامبر و آوريل اتفاق مي‌افتد كه بيشترين بارش آن در ماه هاي فصل زمستان از دسامبر تا مارس است.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 75 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هواي سنگاپور (Singapore Weather)

سنگاپور به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و مرطوب و نزدیکی با استوا، آب و هوایی گرم و زمینی حاصلخیز دارد. درجه حرارت هوا بین 22 تا 35 درجه سانتی‌گراد در نوسان است. اکثرا صبح‌ها شبنم صبحگاهی همه جا را فرا می‌گیرد و هر چه به سمت ظهر پیش می‌رود، درصد رطوبت هوا کمتر می‌شود. در اردیبهشت ماه معمولا بادهای شدید می‌وزد. در سال هاي گذشته بادهایی با سرعت 150 کیلومتر در ساعت گزارش شده بود. گرم‌ترین ماه‌های سال، خرداد و تیر است و در مهر و آبان، هوا مرطوب‌تر است.
سنگاپور یك سونای بزرگ در تمام طول سال است. آذر تا دی بارانی‌ترین ماه‌های سال هستند، اما ماه‌های دیگر نیز چندان خشك نیستند و میانگین بارش سالانه در سنگاپور به بیش از ۲۲۴ سانتی‌متر می‌رسد، اما كمتر پیش می‌آید كه بارش‌های طویل‌المدتی روی دهد. ممكن است در بعد از ظهر‌ها شاهد رعد و برق نیز باشید. عاقلانه است كه همیشه یك چتر همراه خود داشته باشید، هم برای محافظت از نور خورشید و هم برای جلوگیری از خيس شدن در مواقع بارانی. از فروردین تا شهریور كمبود یك نسیم فرح‌بخش خیلی احساس می‌شود. همچنین ممكن است در این دوره زمانی با مه غلیظ ناشی از دود آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های سوماترا مواجه شوید، اگرچه به سرعت ناپدید می‌شوند.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 37968 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای سری‌لانکا (Sri Lanka Weather)

گوناگونی آب و هوا در سریلانکا، این کشور را به جزیره ای برای تمام فصول تبدیل کرده است. نواحی جنوب و جنوب غربی سریلانکا دارای آب و هوای گرم و مرطوب و مناطق شمالی و شرقی این جزیره گرم و خشک است. آب و هوای سریلانکا در سواحل، گرمسیری و در قسمت های مرتفع داخلی، معتدل است. میانگین بارش سالانه در شمال و شرق به 100 سانتی متر و در جنوب و غرب به بیش از 200 سانتی متر می رسد. درجه حرارت تقریبا بین 28 تا 32 درجه سانتی گراد می باشد. در نواحی کوهستانی معتدل، درجه حرارت تا 16 درجه می رسد. به علت بارندگی شدید بیماری هایي چون تب ویروسیکه عامل انتقال آن نوعی پشه است، وجود دارد. برای همین توصیه می شود از خوابیدن در فضای باز دوری کنید و از رستوران ها و مراکز معتبر برای دریافت خدمات خود استفاده کنید.

مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 109 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (1)

آب و هوای ژاپن (Japan Weather)

ژاپن به طور کلی، آب و هوايی دریایی دارد و در اثر بادهایی که از سمت دریا می وزند (بادهای موسمی) چهار فصل مجزا دارد و اختلاف دما در فصول مختلف آن زیاد است. بیش از نیمی از ژاپن در منطقه ي معتدل قرار دارد. جزایر نواحی جنوبی نظیر اوکیناوا یا مجمع‌الجزایر اوگاساوارا آب و هوای گرمسیری و نواحی شمالی مانند هوکایدو، آب و هوايی سردسیری دارند.
بهار ژاپن روزهای نسبتا گرم زیادی دارد. از اواخر بهار یعنی ماه ژوئن تا آغاز تابستان در ماه ژوئیه جبهه هوای بارانی بر فراز ژاپن متوقف می‌شود و روزهای بارانی ادامه می‌یابند. این دوره را فصل باران می‌نامند. با اتمام فصل باران، تابستان واقعی از راه می‌رسد.
هوای تابستان به خاطر وجود هوای پرفشار اقیانوس آرام بسیار گرم و مرطوب است. از اواخر تابستان تا پاییز، طوفان‌های ایجاد شده برفراز آب‌های جنوب ژاپن با عبور از کناره توده هوای پرفشار اقیانوس آرام به ژاپن نزدیک می‌شوند و خاک آن را درمی‌نوردند و گاهی موجب ايجاد خسارات ناشی از طوفان و باران می گردند.
با شروع زمستان هوای پرفشار سیبری گسترش می‌یابد و در اثر آن بادهای موسمی از سمت شمال غرب وزیدن می‌گیرند. این بادهای موسمی در سر راه خود از جریان آب گرم تسوشیما که در دریای ژاپن جاری است، مقدار زیادی بخار آب به خود جذب می‌کنند و پس از سرد کردن آن، در جای‌جای سواحل دریای ژاپن موجب بارش برف می‌گردند. این مناطق حاشیه دریای ژاپن جزو پربرف‌ترین مناطق دنیا هستند و در نواحی کوهستانی گاهی تا بیش از 3 متر برف می‌گیرند. بادهای موسمی شمال غربی پس از آن که در نواحی حاشیه دریای ژاپن موجب بارش برف می‌شوند، از آن نواحی می‌گذرند و به مناطق حاشیه اقیانوس آرام می‌رسند. در این هنگام تقریبا تمام بخار آب خود را از دست می‌دهند و موجب پدید آمدن روزهای خشک و آفتابی در این مناطق می‌گردند.
به علت بارندگی‌های ناشی از طوفان و فصل باران و نیز بارش برف در اثر بادهای شمال غربی در زمستان، ژاپن جزو مناطقی از جهان است که بیشترین نزولات جوی را دارند. این مسئله در کنار عاملی دیگر یعنی کوهستانی بودن، همه ساله خسارات بسیاری نظیر رانش زمین و سیل را به ژاپن تحمیل می‌کند.

                            مابقی در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سلام.میخواستم بدونم میخواین در کنار مطالب جغرافیایی مطالب دیگری رو هم بگذارم؟
    شما وکیریستو

    نظر یادتون نره.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 626
  • باردید دیروز : 792
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,756
  • بازدید ماه : 2,166
  • بازدید سال : 16,706
  • بازدید کلی : 156,179