loading...
Kiristo
محمدامین خلیل پور بازدید : 88 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای ارمنستان (Armenia Weather)

آب و هوای ارمنستان معتدل و در زمستان بسیار سرد می باشد. آب و هوای این کشور به غیر از مناطق کوهستانی آب و هوایی بسیار معتدل و مناسب دارد که همین مزیت ارمنستان را به کشوری توریستی تبدیل کرده است. تابستان های ارمنستان دارای آب و هوایی بسیار خوب است که به 25 درجه سانتیگراد می رسد. این دما در نواحی کوهستانیآرارات به حدود 40 درجه سانتیگراد می رسد.
ارمنستان به عنوان کشوری آفتابی شناخته شده است. زمستان در ارمنستان به مراتب سرد و برفی است. دمای هوا در زمستان حتی از دمای انجماد نیز پایین تر است. آب و هوای پاییزی در ارمنستان طولانی است و به حیات رنگارنگ گیاهان شهرت دارد، در حالی که بهار کوتاه است.

 

                         مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 85 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای آرژانتین (Argentina Weather)

به دلیل دامنه ي تغييرات در طول جغرافیایی و ارتفاع، آرژانتین اقلیم های متنوعی دارد. آب و هواي آرژانتين، از آب و هواینیم گرمسیری در شمال تا اقلیم زیر خط قطب در جنوب در نوسان است. شمال کشور با تابستان های بسیار داغ، مرطوب و زمستان های ملایم و خشک تر شناخته می‌شود، و دستخوش خشکسالی‌های دوره‌ای است. مرکز آرژانتین تابستان هایی داغ با رگبارها (در غرب آرژانتین بزرگ‌ترین تگرگ‌های دنیا را پدید می‌آورد) و زمستان های سرد دارد. نواحی جنوبی، دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد با بارش سنگین برف و به ویژه در نقاط کوهستانی هستند. ارتفاعات بلندتر در تمام عرض های جغرافیایی شرایط سردتری را تجربه می‌کنند.
گرم‌ترین و سردترین حدود دمای ثبت شده در آمریکای جنوبی، در آرژانتین بوده است. بالاترين دماي ثبت شده، 48.8 درجه سلسیوس در ناحیه ریوادویا، سالتا در ۱۱ دسامبر ۱۹۰۵ به ثبت رسیده است. پایین ترین دمای ثبت شده، 32 درجه در سارمینتو، ایالت چوبوت در اول ژوئن ۱۹۰۷ بوده است.
بادهای اصلی در آرژانتین شامل باد سرد پامبرو است که در دشت های هموار پاتاگونیا و پامپاس پس از ورود یک جبهه سرد می‌وزد. وینتو نورته، یک باد گرم است که از سمت شمال در اواسط و اواخر زمستان می‌وزد و شرایط هوای معتدل را فراهم می‌سازد. باد زوندا، بادی گرم و خشک است که بخش مرکزی غرب آرژانتین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. باد زوندا با متراکم کردن تمام رطوبت در ارتفاعات پایین 6 هزار متر از کوه‌های آند، قادر است به مدت چند ساعت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بوزد، و به مواد آتش زا دامن زده و سبب آسیب و صدمه گردد. زمانی که زوندا می‌وزد (ژوئن تا نوامبر)، طوفان های برفی و شرایط کولاک معمولا بر ارتفاعات بالاتر تاثیر می‌گذارد.

 

                               مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 133 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای آذربایجان (Azerbaijan Weather)

از لحاظ آب و هوایی، جمهوری آذربایجان دارای چندین نوع آب و هوای مختلف است. به طوری که از ۱۱ ناحیه آب و هوایی، ۹ گونه ناحیه در آذربایجان وجود دارد. درجه هوای متوسط در مناطق جلگه‌ای شمال و شرق کشور تا ۶ درجه سانتیگراد در زمستان و ۳۶ درجه سانتیگراد در تابستان می‌رسد، در حالی که در مناطق کوهستانی غربی زمستان ها تا ۹- درجه در زمستان و ۱۲ درجه سانتیگراد در تابستان می‌رسد.
پایین‌ترین دمای مطلق در اردوباد به میزان ۳۳- درجه سانتیگراد و بالاترین دمای مطلق در جلفا به میزان ۴۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است. به طور کلی شمال و شرق کشور دارای آب و هوای نسبتا خشک و کوهستانی است، در حالی که منطقه جنوب شرقی آب و هوای مرطوب و ملایم تری دارد. مناطق غربی و شمالی و جنوبی شامل قره باغ و شمال شرقی جمهوری خودمختار نخجوان، دامنه کوه های قفقاز و ناحیه لنکران-آستارا و کوه های تالش بسیار مرطوب هستند. بیشترین میزان بارش سالانه در لنکران و به میزان ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیمتر و کمترین میزان بارش سالانه به میزان ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیمتر در آبشوران روی می‌دهد. مناطق مرکزی شامل جلگه‌های وسیع مستعد کشاورزی است که توسط رود کورا و ارس آب رسانی می‌شوند.

 

                        مابقی درادامه مطلب 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سلام.میخواستم بدونم میخواین در کنار مطالب جغرافیایی مطالب دیگری رو هم بگذارم؟
    شما وکیریستو

    نظر یادتون نره.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 374
  • باردید دیروز : 792
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,504
  • بازدید ماه : 1,914
  • بازدید سال : 16,454
  • بازدید کلی : 155,927