loading...
Kiristo
محمدامین خلیل پور بازدید : 98 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای روسيه (Russia Weather)

آب و هوای روسیه به علت وسعت زیاد، در نقاط مختلف متفاوت بوده و در زمستان و تابستان دارای اختلاف دمای بسیار زیادی است. ناحیه ی قطبی شمال، جلگه ی بی درخت و یخ زده است كه خاك آن تقریبا همیشه منجمد است. در بخشی از نواحی سیبری، دمای متوسط در زمستان، 46 درجه ی سانتی گراد زیر صفر است. مناطق مركزی روسیه، دارای ویژگی های آب و هوایی اروپای شرقی و مركزی است. جنوب این سرزمین قطبی، ناحیه ای پوشیده از درخت های همیشه سبز، زمستان هایی طولانی و سخت و تابستان هایی كوتاه دارد. استپ های مناطق مرتفع مركز روسیه، زمستان های سرد ولی تابستان های خشك و بسیار گرم دارند. ساحل دریای سیاه آب و هوای مدیترانه ای دارد. در مجموع روسیه از سه نوع آب و هوای سرد و خشك در مناطق شمالی، معتدل و نیمه مرطوب در نواحی جنوب غربی و معتدل و خشك در نواحی جنوب شرقی برخوردار است.

                           مابقی درادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 72 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هواي تركيه (Turkey Weather)

این شبه جزیره از سه طرف توسط دریا احاطه شده است و به هفت منطقه تقسیم شده که هر کدام از این مناطق از نظر آب و هوا، گویش، آداب و رسوم تفاوت های تقریبا محسوسی دارند.
ترکیه آب و هوایی متنوع دارد و چهار فصل در آن قابل تشخیص است. اما به طور کلی دارای آب و هوایي معتدل و مرطوب است.
در ناحیه کوهستانی شمال ترکیه باران بسیار و به طور منظم می بارد. ولی هرچه از سمت غرب به شرق می رویم از مقدار باران کاسته می شود. ناحیه غرب ترکیه آب و هوایی معتدل، تابستانی گرم و زمستانی بارانی دارد. ناحیه جنوب ترکیه گرم ترین درجه حرارت را دارد. سواحل جنوبی ترکیه تحت تأثیر دریای مدیترانه، تابستان گرم و زمستان معتدل دارند. آب و هوای آناتولی مرکزی سخت و متغیر، فصل بهار آن مرطوب و در تابستان روزها بسیار گرم و شب ها خنک است.

                            مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 107 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای ترکمنستان (Turkmenistan Weather)

تركمنستان آب و هواي متنوعي دارد كه مشخصه‌ی آن تابستان هاي داغ و زمستان هاي بسيار سرد و بارش بسيار كم است. آب و هوای ترکمنستان خشک و بیابانی است، تنها در نقاط مرتفع جنوبی از خشکی هوا کاسته می‌شود و رطوبت هوا افزایش می‌یابد.

                                                                مابقی در ادامه مطلب

 

محمدامین خلیل پور بازدید : 119 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هواي تايلند (Thailand Weather)

با وجود این که هر زمانی برای سفر به تایلند خوشایند است، اما بهترین فصل سال از نظر پايين بودن ميزان گرما و بارش باران، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا در این فصل روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می شود.
تایلند به طور كلي دارای آب و هوای گرمسیری است و سه فصل مشخص دارد:
فصل گرم و خشک، از فوریه تا می، با میانگین دمای ۳۴ درجه و رطوبت ۷۵ درصد.
فصل بارانی و آفتابی، از ژوئن تا اکتبر، با میانگین دمای ۲۹ درجه و رطوبت ۸۷ درصد.
فصل سرد، از نوامبر تا فوریه، با میانگین دما تا زیر ۲۰درجه و کاهش رطوبت.
در فصل باران های موسمی يعني در ماه های آگوست و سپتامبر، معمولا باران زیادی در شهر بانکوک می بارد كه در ماه اکتبر به بیشترین حد خود رسیده و باعث جاري شدن سیلاب ها نیز در شهر می شود.

                           مابقی در ادامه مطلب

 

محمدامین خلیل پور بازدید : 99 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای تاجیکستان (Tajikistan Weather)

تاجیکستان دارای آب و هوای خاصي است که در آن تفاوت بین گرمای شب و روز و تابستان و زمستان قابل ملاحظه است. باران آن ناچیز و آسمان در بیشتر روزهای سال صاف است. بر پایه داده های آماری، در سال 2100 تا 3165 ساعت آفتابدارد.

                             مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 83 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای بحرین (Bahrain Weather)

آب و هواي بحرين بسيار گرم بوده و با بارندگي ساليانه 77 ميلي‌متر در سال از آب و هواي خشکي برخوردار است. بهترين فصل کشور از لحاظ کيفيت آب و هوا از ماه نوامبر آغاز و تا ماه آوريل ادامه دارد. درجه حرارت کشور در اين مدت در حدود 15 تا 24 درجه سانتيگراد در نوسان است. عمق ساحلي آن کم و در بيشترين حالت تنها 35 متر محسوب مي‌شود

                            مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 95 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای اندونزی (Indonesia Weather)

اندونزی دارای آب و هوایی استوایی (گرم و مرطوب) بوده و تغییرات فصلی در آن اندک می باشد. این کشور دارای دو فصل گرما و بارانی و مرطوب است.

                                      مابقی در ادامه مطلب

محمدامین خلیل پور بازدید : 79 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب و هوای امارات (Emirates Weather)

امارات متحده عربی آب و هوايی گرمسيری دارد، تابستان های آن داغ و مرطوب و زمستان های آن ملايم است. در طول سال باران زيادي نمي بارد و بارش باران عمدتا در فصل زمستان ديده مي شود. ميزان بارندگی در سال در حدود 13 سانتيمتر می باشد. در پايان زمستان و نيز در طول زمستان وقوع طوفان شن معمول است. متوسط درجه حرارت در ماه ژانويه 33 درجه سانتی گراد و در ماه ژوئيه 17 درجه سانتی گراد است.
آسمان دبي در تمام طول سال آفتابی است. هوا گرم است و در تابستان به 48 درجه سانتي گراد می رسد. در زمستان نيز درجه حرارت به 10 درجه سانتي گراد بالای صفر می رسد.
بهترين زمان برای مسافرت به دبی، ماه های خنک زمستان می باشد، چون در ساير ماه های سال، هوا بسيار گرم و مرطوب می باشد. رطوبت هوا در تابستان به 100% نيز می رسد و شما خيس عرق خواهيد شد.

 

                                مابقی در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سلام.میخواستم بدونم میخواین در کنار مطالب جغرافیایی مطالب دیگری رو هم بگذارم؟
    شما وکیریستو

    نظر یادتون نره.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 430
  • باردید دیروز : 792
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,560
  • بازدید ماه : 1,970
  • بازدید سال : 16,510
  • بازدید کلی : 155,983